Skargi i wnioski
PRZYJĘCIA SKARG I WNIOSKÓW
PODSTAWA PRAWNA
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46)
Interesanci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania od 7.00 do 14.35 lub w innym terminie po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.
Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Kędzierzynie - Koźlu, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Opolu, 45-367 Opole, ul. Mickiewicza 1.
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Skargi i wnioski muszą zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
- adres wnoszącego.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.
PRZEDMIOT SKARGI
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
PRZEDMIOT WNIOSKU
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
FORMA SKARGI/WNIOSKU
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
- pisemnie - na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kędzierzynie - Koźlu, ul. Anny 14, 47-200 Kędzierzyn - Koźle
- faksem - na nr: +48 774823960
- pocztą elektroniczną - na adres: sekretariat.psse.kkozle@sanepid.gov.pl
- poprzez platformę ePUAP: PSSEKK
- ustnie do protokołu - w siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kędzierzynie - Koźlu - pod adresem - ul. Anny 14,
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kędzierzynie-Koźlu są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kędzierzynie - Koźlu, i rozpatrywane są wg decyzji PPIS w Kędzierzynie-Koźlu przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi/wniosku.
TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
Skargi i wnioski Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kędzierzynie-Koźlu załatwia bez zbędnej zwłoki jednakże, gdy skarga/wniosek wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.
TRYB ODWOŁAWCZY
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Publikacja dnia: 13.01.2023
Dokument z dnia: 10.04.2019
Dokument oglądany razy: 775